onsdag 4 april 2012

Tekoppen

Jag läser ofta i bloggar om folk som tar en kopp te på kvällen, alltifrån modebloggare och karriärbloggare till vardagsbloggare. Det låter så sunt och harmoniskt. Att i lugn och ro koppla av med sitt favoritte utan en massa yttre distraktion. Kanske ett stilla samtal med en familjemedlem, eller bara en stunds kontemplation över dagen som gått. Det blir sällan så hos mig. Ibland sätter jag på vattenkokaren och glömmer sen bort det. Ibland ägnar jag kvällen åt att småäta saker som är onyttigare än te. Ibland är jag för rastlös för att sitta ned och dricka te, även om jag ändå sitter ned och typ läser bloggar eller degar i soffan.

Men när jag väl gör den där koppen. Då vill jag gärna dricka pukka-te. Jag har provat flera olika sorter. Den här förpackningen är så snygg att man vill tapetsera väggarna med mönstret (om jag ville tapetsera överhuvudtaget, alltså). Och teet är jättegott, trots att det heter "Tre fänkål". Jag fick något slags hjärnsläpp när jag köpte det, jag fick för mig att fennel betydde kanel. Men jag gillar te med fänkål i, det smakar lite svagt lakrits.

Den harmonisk koppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar