måndag 2 april 2012

Jag känner inte igen dem

Åh, det är så jobbigt när barnen är nyklippta. Idag gick jag med alla tre till frisören. En vägrade, en ville bara klippa topparna (så han ser nästan ut som vanligt) och en ville frisören klippa så att hon skulle se tjejig ut. "- Nej, det vill inte jag." Sa jag, fast på ett mesigt sätt. Tjejig frisyr får hon ha när hon kan välja själv.  Jag vill att hon ska vara långhårig fast på ett korthårigt sätt, jag gillar utväxta frisyrer. Men det lyckades jag inte förklara så nu har hon alldeles för kort lugg och vi känner inte igen henne. Åh, nej hon kommer inte se ut som vanligt förrän till sommaren! Känns det som, fast jag misstänker att jag vant mig om en vecka. Och nu, bredvid de nyklippta syskonen,  ser den oklippta sonen ännu mer ut som en afganhund. Eller som Anakin, om han får säga det själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar