söndag 2 februari 2014

Hej igen

Jaha. Jag har bloggat i närmare 3 år nu, och såhär glest har det sällan varit med inläggen. Men jag inte haft lust, faktiskt. Ibland dyker det upp något som skulle kunna bli ett inlägg, men sen försvinner det och när lugnet lägrar sig (vilket blir senare och senare på kvällen...) så vill jag inte. Jag har inte haft något behov att formulera något, av att säga något. Lite tråkigt egentligen, särskilt eftersom det lite grann hänger ihop med att jag inte har någon särskild lust till något annat heller. Lite vinterlåg helt enkelt, och kanske hänger det också ihop med drivkraftsskiftet jag erfar just nu. Tänkte just därför lista veckans bästa magkänslor - händer det något som platsar på topplistan imorgon söndag får jag väl komplettera helt enkelt.

- Hämtade äldste sonen på träningen i måndags och skippade bussen hem för att istället vandra hemåt i snöfallet samtidigt som jag drillade honom i 7:ans multiplikationstabell som var matteläxan.

- Jag tror det var onsdag morgon, och jag lyckades byta det vanliga evinnerliga morgontjatet med dottern mot en rolig lek. "Uppdrag strumpor", "Uppdrag tröja", osv. Plötsligt händer det.

- Mitt jobb flyttar. Det blir längre och mer opraktiskt på alla sätt. Men så skönt att städa ut, och rensa och slänga eller arkivera gamla pärmar som jag inte tittat i på 5-10 år. Jag suktar nog förändring.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar