tisdag 4 februari 2014

Cykel

Ja! Att jag inte förstått det förut. Den här bloggen förutsätter cyklande. Utan cykling - inga tankar. Och nu har det varit hosttider och snöglopp och cykeln har vilat - precis som bloggen. Men igår och idag har jag cyklat till mitt jobbs nya arbetsplats, ungefär dubbelt så långt som innan. Och där dök tankarna upp igen.

Fast än så länge tänker jag mest på min nya cykelväg medan jag cyklar. På att det är mycket rödljus som gör att jag måste stanna och får vila. På vilken väg jag ska ta, och om jag ska cykla runt i rondellen eller gena. På att raksträckorna är sköna för då får jag lite mer puls. På att jag fick byta bort dunjackan mot skaljacka. Man kan cykla 3 km i dunjacka, men man kan inte cykla 7 km i dunjacka. På kullerstenarna och vägarbetena. På att det kommer att bli härligt att cykla när det blir vår.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar