söndag 16 februari 2014

Bra saker

Nu kör vi positiva rundan ett varv, för jag behöver peppa mig själv lite. Saker som varit bra den gångna veckan:

- Barnen har fått göra roliga saker med mina föräldrar. Härligt med morföräldrar med lite energi att tillföra den här sega familjen.

- En tur till kvarterskrogen. Vad skulle vi göra utan kvarterskrogen? Den är en rätt ruffig sportbar med ett gediget stammis-klientel som inte direkt är barnfamiljer. Likväl är den räddningen när man bara måste ut ur hemmet och inte ids åka in till city.

- Ett par vida svarta manchesterbyxor med höga midja och knappar på sidorna. Rea på rean på Noa Noa. Och blank läppglans från Body Shop som luktar Lichi. Och jag som shoppingbantar och hävdar att jag njuter av det. Ändå var det ytlig glädje att gå en sväng på stan med min mamma och köpa saker. Och jag insåg att jag annars aldrig går en sväng på stan. Jag uträttar ärenden, på tid, men jag går inte bara runt och tittar. Ovant, men jag vet inte om jag direkt saknat det. Var mest velig på den tiden när jag hade tid att vara det.

- OS. Ja, det är skönt att ha en bra anledning att titta på TV nästan hela helgen.

Det var det. Imorgon ny vecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar