söndag 16 juni 2013

Köksfönstret

Pytte pytte blad och klena blommor som vissnar snabbt. Vad gör jag för fel? Granntanten hävdar att jag måste ge näring, men någon sådan har jag inte hemma. Funkar det med pastavatten? Eller så väntar jag tills jag åker på semester och granntanten får hand om den. Det brukar lösa sig då.

Ni ser väl hur matchade blommorna är!? Det är en slump, bara den taniga pelargonen är köpt av mig, den andra är Beppos. Till råga på allt har jag en till illrosa pelargon, och en illrosa gardin högt däruppe. Jag trodde inte att jag var en rosa person.

Röriga bilder är liksom min stil. Först tog jag ett foto på bara krukväxten, men då såg det ju alldeles för välputsat, tråkigt och onaturligt ut. Och välputsade fasader jobbar vi inte med i den här bloggen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar