tisdag 30 april 2013

Jag skiter i Valborg

Ha, jag sitter här hemma på Valborgskvällen och njuter av att inte stå ute och frysa framför en valborgsmässoeld. Jag brukar vilja åka och titta på en. Jag brukar få dåligt samvete när jag struntar i högtiderna -både för min egen skull och för att jag inte för vidare traditionen till barnen. Men jag är ju lite trött på den här våren som kör med falsk marknadsföring. Svinkallt lurendrejeri, till skillnad från februari som åtminstone inte lovar något annat. Och då har jag ändå vinterjackan (men inte dunjackan) på fortfarande.

Jag frågade stora barnen om de ville åka till 4H-gården här i närheten som har eld, kör, tal, kaniner och hela köret. De ville inte. Vi är trötta allihopa, så vi sitter hemma och tittar på Scooby Doo/slösurfar och äter överbliven kalasglass istället. Nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar