onsdag 10 april 2013

Present

Vi har lite födelsedagar som närmar sig. Dottern önskar sig dockor, bland annat. Vi har redan ett gäng, men hon vill ha fler, gärna barbie-dockor. Inte min favorit direkt, men jag kör den pragmatiska linjen. Jag tog en webtur idag, i början fick hon sitta med. Hon gillade allt, såklart. Ska det vara Barbie-dockor så är det väl bra om de gör något, om de är aktiva tänker jag. Och inte bara är till för att pryda sig. Så denna blir det. Så himla cool cykel de kör omkring med. Plus i kanten att stora dockan inte är blond, jag blir tokig på att majoriteten av alla dockor är platinablonda och ljushyade. Min unge är ju visserligen värsta lintotten, men hennes kompisar är ju i alla varianter.

Skipper med syster på cykeltur. Källa.
Ja, så tänker jag. Och så gör dottern som hon vill ändå med sina leksaker. Pryder dem med glitter och smycken och prinsessklänningar. Och fäktas och pangar och hoppar och dyker. Men en himla cool dockcykel får hon i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar