torsdag 18 april 2013

Löjligt

Idag var jag och handlade på Coop. Har ni prövat shop express? Det där när man scannar sina varor själv medan man handlar. Efter en stor tröskel prövade jag slutligen för någon månad sen, och det är precis min grej! Så himla skönt att slippa stå i kö och istället gå där och blippa. Men, det var inte det jag skulle säga. Dagens viktiga spaning är påsarna till lösgodis. De har gjort dem ännu större. Ja, påsarna har väl blivit större och större de senaste 25 åren, men de här är rent löjligt. Den ser ut att svälja 2 mjölkpaket utan problem. Och är ju helt omöjlig att hantera. Jag köpte ändå 150 g godis, men det täckte ju absolut inte ens botten. Påsen måste ju vägt ett halvt hekto bara den. Jag fattar att det är det som är meningen, att man tycker att man köper lite fast det är mycket. Men finns det inte någon gräns? Ska vi gå på de vanliga plastkassarna direkt?

Kan man starta någon slags motståndsrörelse? Var är närmaste godispåsebarrikad?

Ho ho, där nere!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar