fredag 8 februari 2013

Rekord

Okej, nu ska jag försöka skriva ett inlägg som inte handlar om att vi snart har haft 2-3 sjuka barn hemma i två veckor, i 2-3 olika sjukor. Och inte heller om att minsta ungen fått vattkoppor idag. Jag ska bara ställa in mig på att jag numera jobbar halvtid, och njuta av att jag får så mycket tid hemma med barnen. Och hoppas att vi inte blir galna på kuppen, hon har redan varit hemma i över en vecka, ungen och har nu ytterligare en vecka inom hemmets fyra väggar att se fram emot. Kan man åka hiss med vattkoppor, förresten? Eller riskerar man att smitta någon gammal dam som inte har haft vattkoppor sen hon var 1 år, och som nu tappat så mycket i immunitet att hon blir smittad av att gå in en hiss som vi just har lämnat? I sådana här lägen vore det onekligen mer praktiskt med villa.

Så, vad ska jag skriva om istället? Nej, jag har inget annat att säga ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar