onsdag 23 maj 2012

LCHF för dig och mig

Lite motvilligt måste jag erkänna att jag börjar inspirieras av LCHF. Jag har aldrig mått särskilt bra av vetemjöl, och det ligger ju bra i linjen. Jag märker att jag är lite mer medveten om hur mycket kolhydrater jag äter, jag lassar inte bara på potatis eller pasta utan tar mer så mycket jag vill ha och inte bara för att bli mätt. Kompenserar med mer grönsaker. Och jag tar extra smör eller ost ibland och tänker att det är bra för att det mättar.

Men. Jag gillar ju socker. Och jag vägrar att tro att frukt och rotfrukter kan vara dåligt för mig. Nyss åt jag tjock grekisk yoghurt med frukt och kanel, men jag får lite ont i magen av så fet yogurt i mer än matskedsmängder. Jag tål helt enkelt inte feta mejeriprodukter i några större mängder. Det är väl som vanligt, vi är olika helt enkelt. Det som passar dig passar inte mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar