tisdag 22 maj 2012

Baku, baku!

Eurovisiondags! Bänkad i soffan som vanligt, tyvärr har barnen svårt att sova (också som vanligt) och springer fram och tillbaka. De får titta på semifinalen imorgon kväll istället. Men är inte låtarna sämre i år? Förra året satt familjens nördar och såg programmet om och om igen, men det känns inte riktigt lika bra i år. Dock är det ju bara semifinal än så länge, och låtarna vinner kanske på fler lyssningar.

Jag brukar säga att melodifestivalen och eurovision är ett bra tillfälle att samla manliga förebilder för min söner. Lite glitter och smink, och coola artister med känslor och guldjackor till exempel. Men nu börjar jag fundera över om jag ska låta dottern titta (obs, retorisk fråga, tv:n kommer att stå på och jag kommer inte kunna/orka hindra henne att titta). Det är verkligen överdos på åmande råflörtande tjejor i böljande vågigt hår och tunna rumpkorta klänningar. Några coola undantag dock, Finland, Danmark, Ryssland (heja gummorna, fast en är bara lite äldre än mig) och Albanien till exempel. Älskar Albaniens inåtvända känslosamma konstakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar