tisdag 7 januari 2014

Ansatserna

Det har gått och blivit ett nytt år. En ganska lång ledighet, och därmed lite distans från vardagslivet. Idag började jag jobba igen, och imorgon börjar barnen. Har ni några nyårslöften? Har folk det eller är det bara i tidningarna? Jag gillar nyårslöften, om man ser det som ett sätt att reflektera över hur man har det i sitt liv och vad man skulle vilja ändra på. Jag har lite skav i mitt just nu, och funderar därför lite över vad jag kan förändra. För några år sen var allt jag ville och längtade efter att få sova, att få sitta i lugn och ro framför datorn och äta godis. Det duger inte längre. Jag är ute ur bubblan och vill åt något annat, men jag vet inte riktigt vad.

I höstas satte jag upp som ett av målen att ha roligare. Det är ett bra mål, jag har kommit igång lite grann kan man säga. Men för att riktigt nå det måste man veta vad det är man tycker är roligt, och jag tror att det har ändrat sig lite med åren. Så kanske får målet bli att ta reda på vad jag tycker är roligt, nu, där jag är idag? En sak vet jag i alla fall, att träffa vänner är roligt, det har det varit länge, och det är det fortfarande. Jag börjar där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar