söndag 29 december 2013

Dagens köksfönster

Ja, alltså. Det är inte helt lätt att ha jullov heller, men det är väldigt skönt att få sovmorgon. Eller i alla fall ligga-och-dra-sig med ett gäng extra armar och ben i sängen och försöka sova. Men på kvällen, runt midnatt, är det lugn och ro. Och nu äntligen är det fint i fönstret. Inga pennor, papperslappar, olivkärnor eller plastfigurer, men utslagna hyacinter och papperssnöstjärnor, i brist på riktiga. Undrar om det är någon mer i familjen som ser det? Jag tycker om när det är fint, även om jag inte orkar upprätthålla det till vardags. Det är mest jag som plockar och fixar fint, så jag får tänka att jag gör det för min egen skull. Och bara när jag tycker att det är värt det. För jag vill inte bli någon bitter här-går-jag-och-slavar-men-det-är-det-minsann-ingen-som-ser-mamma. Jag har sett dem, det är inte kul. Varken för barnen runt ikring eller för en själv, allra minst för en själv. Men nu - gonatt!









2 kommentarer:

  1. Låter som en bra plan att plocka för sin egen skull, jag har också sett dom som inte gör det och kan om jag inte passar mig hamna där själv. Fast jag är rätt duktig på att passa mig ;-). Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är när man slutar passa sig som man hamnar där tror jag. Kram!

      Radera