söndag 18 augusti 2013

Nu kör vi!

Ordningen återställd. Regnbyxor och tygskor!
Sista kvällen innan skolan börjar och vardagen drar igång på allvar. Dags igen för gympapåsar, extrakläder, hämtningar, läxor, aktiviteter, cykelturer i regnkläder, lekplatser, stressiga morgnar, utflykter, kompisar, fikor, föräldramöten och färdiga köttbullar. Helt ok för min del.

Lite nystartskänsla har jag kostat på mig också. Ansatserna för hösten är:

- Återuppta kvällshögläsning även för de läskunniga barnen.

- Bryta vanorna för de eftermiddagar jag hämtar tidigt. Vissa börjar bli för stora för lekplatshäng.

- Ha roligare.

- Träna regelbundet med något som är enkelt att få till. Och gärna roligt, se ovan.

Söndagen ägnades mestadels åt städ och rens. Lägenheten bjöd på tiotalet pappershögar med osorterade gamla veckobrev, fina teckningar, gammal reklam och vårterminens skolböcker, samt några ouppackade väskor med sommarkläder. Faktiskt väldigt skönt att få bort dem. Man kommer någonstans till en punkt (min ligger ganska långt bort) när de där högarna börjar skava ordentligt, när man stör sig och suckar varje gång man går förbi. Nu är de borta (de flesta, man hittar ju flera gömmor allt eftersom) och vi är redo för att skapa nya högar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar