måndag 11 juli 2011

Tillkortakommanden

Jag tycker att det är mycket mer intressant att diskutera sina dåliga sidor, än att prata om vad man är bra på. Det är ju de dåliga sidorna som man vill göra något åt, och som man därför behöver prata om. Jag är mycket hellre omtyckt än beundrad. Och folk föredrar i allmänhet vanliga människor med fel och brister, än någon som är perfekt, eftersom man då själv känner sig så kass.

Så, här ger jag er... mina dåliga sidor i urval:

- Jag är förvirrad och glömsk. Springer runt och letar efter saker som jag verkligen borde ha koll på.
- Jag är känslig och tänker för mycket.
- Jag är lat. Till viss del kompenserad av att jag är överambitiös (men nu skulle vi ju fokusera på det negativa), med vissa tendenser till adrenalinframkallad överaktivitet .
- Jag har svårt att släppa loss, och är lite lätt hämmad sådär. Inget dansande på borden för mig. Nej, jag är seriös!
-  Jag tänker för mycket på vad folk tycker om mig.
- Jag har dålig disciplin. T.ex. sitter jag uppe alldeles för länge på kvällarna istället för att gå och lägga mig.

Japp, det var allt för ikväll. Någon annan dag berättar jag vad jag är bra på, som lite motvikt. Även om det inte är lika intressant.

2 kommentarer:

  1. Ah, så här i sommartider, kan vi inte bara konstatera att vi är underbara, med brister och allt... Jag menar, om vi inte haft våra brister hade vi ju itne varit vi ;-) Kram

    SvaraRadera
  2. Du har ju rätt, men jag fick bara ett infall av självrannsakan. Tror att jag läsa för mycket skryt på sistone... ;-).

    SvaraRadera