måndag 21 oktober 2013

Pepp mot depp mot pepp

Det där med att njuta av det lilla i tillvaron... och att omfamna hösten. Det har gått så bra, det har varit kallt och krispigt och färgglatt eller milt och fuktigt på det där snälla sättet som luktar multna löv. Barnen har lekt i parken och jag har tittat ut på klarblå himmel och tänkt att vad bra, jag börjar kunna det här med att trivas i den årstiden som bjuds - även när det inte är vår eller sommar.

Men idag var det inte roligt längre. Ett par plusgrader, hutter, regn och jobbstress, ett förestående höstlov som jag inte hinner ta vara på, och det där mörkret som inte är mörkt men inte heller ljust. Just det, det är ju så här det kan vara också. Skitväder. Och snart måste jag ut och frysa. Idag omfamnar jag höstdeppen, mysa med tända ljus och en kopp choklad gör jag en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar