torsdag 12 september 2013

Permobilen och korsningen

Lite för trött och sur för att skriva något vettigt ikväll. Men vill ändå ge er en bild på näthinnan:

Jag står och inväntar grönt ljus med cykeln vid den stora trafikkortsningen. Bakom mig kommer i full fart en permobil med gammal tant i - hon ser att bilarna som ska korsa inte har börjat köra än och brassar på över övergångsstället mot rött ljus, strax innan 2 filer bilar susar förbi. Living on the edge - även i permobil. Jag är inte typen som kör mot rött, men nog skulle man vilja ha en del av den där gnistan även om man som gammal hamnar i rullstol. Fast vad vet jag, hon hade kanske inte så mycket att förlora.

4 kommentarer:

  1. Ha Ha, du kommer säkert att ha den där gnistan när du blir gammal... Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi får väl se! Men blir det mot rödljus har jag nog fått alzheimers...

      Radera
  2. Ösigt! Min man har en tvångstanke om att alla i permobil fejkar. Man kan ju hoppas på det!

    /e

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det verkar ju rätt roligt att köra dem! Mindre kul att inte kunna gå förstås.

      Radera