onsdag 27 april 2011

Vem är jag?

Jag är Tessa och jag är en småbarnsmamma i en storstad. Tre ungar har jag och det präglar min vardag så mycket att det är det första jag tänker på när jag ska beskriva mig själv. Jag har ett jobb som engagerar mig även fast jag försöker undvika det. Sen brinner jag för några saker också, miljöfrågor och genusfrågor till exempel. PK, va? Japp, PK är mitt mellannamn, jag är snäll och balanserad och svensk. Och tveksam. Typ velig. Detta tänkte jag få utlopp för här på bloggen och få tillfälle att ventilera min tankar, vända och vrida på argumenten. Blyg är jag också, så jag börjar med att vara anonym. Jag är ingen Malin Wollin, alltså. Och ingen Underbaraclara. Och definitivt ingen Alex Schulman. Fast jag gillar deras bloggar.

Det får duga som presentation så länge, vi får väl se om jag lever upp till den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar